Loppis är poppis!

 

Idag har jag varit på barnloppis och på ett annat loppisställe.
Jag älskar verkligen att fynda begagnat.
Syns det eller?
image
Jag hittade hur mycket som helst. Men gjorde inte  ens av med en femhundring.
Det blev så mycket att det blir ett långt inlägg, klicka på inlägget eller more nedanför.

image
Korgar som passar i vårt gamla hus, några krukor.

image
Man kan aldrig nånsin få för många böcker!

image
Många påsar blev det, jag fick skjuts av min jobbarkompis och fick gå tre gånger fram och tillbaka till bilen för att få med allting.

image
Ett riktigt klassisk favoritspel!

image
Böcker till pojkarna, alla i familjen tycker om att läsa.

image
Olle älskar de här böckerna, Richard Scarry. Det finns ett program på Barnkanalen som heter Kalle i Sysselstan, det är en favorit. Hittade två böcker för bara 10:- styck. Det blir en födelsedagspresent till Olle.

image
Vem kan låta bli att köpa en bok med SkrotNisse?

image
Jag hittade två böcker med Rasmus Nalle, det gillar Olle.

image
Den här serien med Disneyböcker är från när jag & Johan var små. Vi har ganska många böcker men det finns många fler. Idag fyndade jag Kalle, Musse, Svärdet i stenen och en bok om De sju dvärgarna.

image
Så fort jag ser en Astrid Lindgren bok så köper jag den, det känns som en investering!

image
När jag och min storebror föddes fick vi varsin sån här tomte. Det roliga är att Johan också fick en när han föddes. Min har tyvärr blivit råttbiten så den har fått amputera ena armen så gissa om jag blev glad när jag hittade det här paret för 50:-/st. De är ju som nya!

image
Vinterskor till Olle och ett par slitosläng gympadojor till Elias, en tjuga styck kändes fint.

image
Nu har jag både julklappar och födelsedagspresenter till Olle, Små figurer, dinosaurier, racerbil, två bilar till Elias, Bamsetofflor till Elias.

image
Jag har tänkt att jag ska göra iordning som en liten skattkista till pojkarna där det finns massa smycken, de gillar verkligen att klä ut sig och ha fina smycken på sig.

image
En perfekt skattkista!

image
Och en vintermössa till lilla Charlie!

image
En hel hög med kläder till Olle som han kan ha om ett tag. Det blev 3 par strumpor, 4 pyjamas, 2 par jeans, 2 tröjor, en t-shirt och ett set med matchande Alfons mjukisbyxor och tröja!

Förstår ni att jag inte ens gjorde av med en femhundring?!

Som Johan säger, loppis är poppis. Men om man bara hittar skit så kan man också säga som Johan gör, loppis är floppis! Han är kul han!

One response to “Loppis är poppis!

  1. Åh vi hade också såna där tomtenissar, de hette Kurt och Arne och stod alltid på samma plats i vardagsrummet vid jul. Fast Ruff år på Kurt så han lever inte nu men Arne finns kvar! Dessa tomtar är riktig nostagisk jul! 🙂 / Linda S

Kommentera

