Koncentrationssvårigheter

Det här med universitetet är så mycket svårare än jag trodde.
Jag har så otroligt svårt att sitta still, jag somnar nästan på föreläsningarna.
Jag vet ju att jag levt ett ganska aktivt liv de senaste åren, när jag varit hemma med pojkarna men också på jobbet. Det händer liksom saker i stort sett hela tiden.
Men nu sitter jag stilla på bussen 1 timme på morgonen, sitter stilla på föreläsningarnna/lektionerna och sen hela tiden på bussen hem.
Jag håller på att somna under lektionerna, har otroligt svårt att hålla koncentrationen uppe på någon som står och pratar och så antecknar jag lite under tiden. Jag dricker vatten, tuggar tuggummi och knaprar på mina naturella nötter.

Men sen när jag går och sätter mig i biblioteket och ska läsa tre kapitel i  boken Skolan som politisk organisation så går det bara inte! Det är så tung litteratur att det känns som att jag har bly i  ögonlocken. Jag kan inte koncentrera mig!

Jag är så trött, jag har haft fullt upp nu så jag har inte haft tid att röra på mig. Tror att det spelar lite roll i  sammanhanget. Måste få lite tid till att röra på mig regelbundet så att jag får tillbaka lite energi och samtidigt få göra av med lite energi.

Och så måste jag lära mig att lägga mig tidigare på kvällarna, men det är svårt. Måste få något gjort efter att pojkarna somnat, ta hand om djuren. Fixa i lägenheten, klippa får, städa, tvätta och allt annat som det innebär att sköta den här cirkusen.
Världens bästa cirkus dock!
Som igår när Olle gick runt i köket och sa, Olle älskar Elias! Världens bästa!

Kommentera

