Cirkus Skratt

image

Det var en trött kille som gick på cirkus idag, han sover aldrig middag nu för tiden och han vaknade ganska tidigt i morse. Men han älskar att vara ensam med mig och jag tycker att det är så roligt att vara tillsammans med Olle.
När vi cyklade från gården så skrattade han högt i barnsitsen på pakethållaren, Haha, Olle skrattar, roligt! Och så skrattade han högre och sa: Olle skrattar högt!

imageVi hade sällskap av kompisarna Vincent och Hampus med respektive mammor.

image

Det bästa med cirkusen var alla popcorn, vi delade på en stor hink och jag tror att vi åt ungefär hälften var och då var jag tvärmätt efteråt så jag kan bara gissa hur det kändes i hans mage.

image

Olle tyckte att hela cirkusen var ganska spännande, men det var allt runtomkring som var spännande, det stora tältet, alla människor den lilla orkestern som spelade. Han var så underbar när han satt och klappade händerna till musiken.
Cirkusen hette Cirkus Skratt och på vagnarna utanför stod det Världens roligaste cirkus och det var verkligen en överdrift. Nu har jag i och för sig inte varit på cirkus på ungefär tjugo år men gud vad besviken jag blev. Jag hade förväntat mig många djur, roliga clowner och annat skoj för barnen.
Men så blev det icke! Pojkarna tyckte att vi kunde gå ut och om vi inte hade haft popcornen att plocka med så hade vi nog varit tvungna att gå ut från tältet. Inte ens en jäkla rolig clown som snubblade omkring. De hade en clown, Bertil. Men han bara gick runt och plockade upp folk ur publiken som tog många minuter i anspråk av föreställningstiden, för att sen i manegen göra något som inte ens var kul och som bara tog någon minut. Han hade inga färgglada kläder, ingen stor röd näsa, det enda som var rätt var de stora skorna.

Det var några hästar som sprang runt i första numret, efter ett tag så kom det några hundar som gjorde trick. Det var det enda med djur! Sen var det någon tjej med en stringdräkt på sig som ålade runt i ett spindelnät högt uppe i luften, hon ålade senare också omkring i två långa tygstycken som såg ungefär som min bärsjal. Vissa saker som några artister gjorde var imponerande, som att ligga upponer och jonglera med fem basketbollar eller rocka med typ 15 rockringar samtidigt men det räckte inte hela vägen. Knappt ens halvvägs.
Nu är jag glad att Olle inte var större för då kanske han hade haft större förhoppningar men han vet ju knappt vad en cirkus är så det var ingen fara.
Biljetterna kostade bara 20 kronor för det var ICA Maxi i Karlskoga som hade köpt föreställningen så man köpte biljetterna av dem.
Om jag hade betalat 250 kronor för biljetterna så hade jag nästan krävt pengarna tillbaka. Det var bara skabbigt och halvdant allting.

Efter några nummer så var det tydligen dags för paus i 20 minuter med ponnyridning i den lilla manegen. Pausen tog nästan en timme eftersom alla var så tröga så det blev en lång föreställning i det där varma tältet.

Jag kanske är orättvis i min bedömning men om man tänker på cirkus så tänker man på Cirkus Scott och det är spelar i en annan division om man säger så.

Kommentera

