Nya vanor

Nu sitter jag på bussen på väg till skolan för andra morgonen, det är ovant. Mycket ovant.
Att gå upp tidigt, ta på jacka och vantar, cykla till bussen, pendla, sitta stilla i skolan hela dagen, vänta på bussen, komma hem sent, inte få träffa pojkarna på hela dagen och att stoppa in en massa ny information i huvudet.
Jag är inte van att sitta still, inte alls. Jag kommer knappt ihåg när jag satt i soffan och tittade på tv eller en film sist. Man blir så trött, får ont i rumpan och det spritter i benen.
Idag känns det lite bättre på väg till skolan, jag vet vart jag ska nu om morgonen, jag har använt mitt nya busskort, har lunch med mig, kommer lära känna de andra i min studiegrupp idag och hela veckan är fullproppad med nya, spännande saker.
Det som känns mindre bra är att inte få träffa pojkarna, att de blir ledsna när jag åker och att jag inte känner 100% för pojkarnas förskola. Men det är ingen idé att ödsla energi på det just nu, vi är bara ovana och det är långa dagar nu i början för oss alla.

Kommentera

