Ingen lek

Jag blev ju stucken i mitt vänstra ben av två jordgetingar i onsdags och det var inte roligt kan jag säga.
För det första så gjorde själva sticken väldigt ont men det har fortsatt ända till idag.
Det har varit rött, svullet, varmt och riktigt ömt. Jag blev nästan rädd ett tag för jag hade riktigt ont. En brännande smärta som kändes i hela underbenet.
Det ena bettet var i knävecket nästan och det andra på insidan av vaden.
Det gjorde till och med ont i hela benet vänner jag stödde på det.
Och då är jag inte ens allergisk.
Jag fick rådet att smörja området kring bettet med hydrokortison för att dämpa reaktionen. Det hjälpte, så nu känns det nästan ingenting.

Kommentera

