Myggor

När jag (Sofie) var liten var jag väldigt känslig mot myggor. Mina myggbett blev stora och kliade enormt mycket. Det är inte lika illa nu för tiden men de älskar fortfarande mitt blod. Jag och Johan kan vara ute när det kryllar av mygg, han märker knappt något medan jag är sönderbiten.
Tyvärr så har Olle fått det efter mig, han är känslig på mer än ett sätt.
Han blir alltid helt sönderbiten när han varit i Dala-Järna. Här hemma har vi bara mygg kvällstid och det är sällan han är ute då. Men i Järna är det fullt dygnet runt.
Olle kliar och kliar och får sår som blir ärr.

image

image

Över hela kroppen, det är hemskt.
Jag har hittat ett myggmedel som är tillåtet för barn under 3 år, No squito, heter det. Finns på DocMorris apotek. Men av förståeliga skäl så är det ju inte lika effektivt som till exempel MyggA. Den här helgen så har jag sprayat hans kläder och keps med MyggA men det verkar inte hjälpa nämnvärt.
Så nästa gång vi åker uppåt så får han gå så här.

image

Synd att det bara täcker huvudet.
Vi skulle aldrig kunna bo uppåt.

Kommentera

