Att göra lista

Jag känner mig stressad, det är mitt naturliga tillstånd nu för tiden.
Alltså, vi vill leva det här livet men just nu känns det bara som att vi har tagit på oss för mycket ansvar och att vi har alldeles för lite tid.

Här är några av sakerna vi måste fixa inom den närmsta tiden.

Min bil måste bli färdig så fort som möjligt

Vi måste putsa betet i hagarna så att fåren har fortsatt bra bete nu på sensommaren.

Vi måste fixa en till hage eftersom bagglammen inte kommer att slaktas förrän i oktober eller början av november.

Vi måste mocka ur i lagården och fylla på med ny halm.

Vi måste ta in båda baggarna, klippa de och klippa klövarna.

Vi måste sen ta in tackorna och tacklammen, klippa ullen och klippa klövarna. Det kommer att ta några kvällar eftersom de numera är tolv i flocken. Dubbelt så många som förra året.

Vi måste vika ihop all tvätt som håller på att ta över vårt sovrum, det är minst fyra Ikeapåsar med ren tvätt som ska vikas ihop och läggas in i de redan fulla garderoberna.

Vi måste spackla taket i sovrummet i lägenhet och sen måla det med äggoljetempera, vilket innebär att vi först måste åka in till Örebro för att köpa färg på Ovolin.

Vi måste dra bort en av veteranbilarna som står i ladan för att göra plats åt fåren som behöver kunna gå in för att komma undan höstrusket.

Vi måste tvätta fönstren i hela huset.
Jag måste få en tid på Idrottsskadecentrum i Uppsala för att få ordning på min axel.

Jag måste operera min hand för att få bukt med mitt karpaltunnelsyndrom, vilket innebär sex veckor utan att belasta handen.
Det känns som en bra kombination ihop med de fyrtio grejerna som ni redan läst om.

Samtidigt då ska vi göra alla vanliga saker, aktivera hunden, ta hand om resterande djur, städa, tvätta, älska våra barn och varandra, laga mat, handla och så skulle vi vilja hinna med att röra på oss. Gärna tre gånger i veckan.
Och jag ska börja plugga heltid.

Det hade inte suttit fel med någon familj i samma stad för lite barnvakt eller avlastning någon gång emellanåt.

Hur vi önskar att vår att göra lista skulle se ut, det tar vi en annan gång.

Kommentera

