Känslosamt

Jag är en enormt känslosam människa, Johan brukar säga att jag bär mina känslor utanpå.
Vi är inne på andra dagen är inskolningen och jag känner mig som världens fjant. Men jag vill inte lämna mina pojkar, eller jag vill inte lämna Elias.
Han är inne i en otrolig mammig period, inte ens Johan får lägga honom. Han är så liten, han förstår ju inte varför han ska vara på förskolan.
Jag kan förklara för Olle att han ska vara där med de andra barnen under tiden som mamma är i skolan så hämta vi honom när vi är färdiga. Han förstår det, men Elias känner ju sig säkert bara övergiven.
Jag förstod nästan att det skulle bli så här, jag har extremt höga krav på mig själv och alla runt omkring vilket innebär att jag också har det på förskolan. Det funkar inte, ingen förskola skulle kunna leva upp till mina krav. Jag kan inte ens leva upp till mina krav på att ta hand om mina barn.
När jag går och Elias är ledsen vem ska då vara hans trygghet och trösta honom. Idag känns allt verkligen bajs, som en enda stor hög med bajs.
Nu känner jag mig själv på pass bra att jag vet att det kommer kännas bättre imorgon, idag är en dålig dag. Johan åkte i morse och kommer inte hem förrän på torsdag, Viggo är skitdryg just nu. Det funkar inte särskilt bra med slutandet av blöjor med Olle, känner mig stressad av att allt är upp till mig. Jag är inte gjord för att vara ensam.
Jag tror att jag äter lite glass och sen sover på saken.
Men först måste jag bara hänga upp en maskin med tvätt, ta ut Viggo så att han får kissa och ge katterna mat.
Imorgon blir en tidig morgon, vi ska vara på förskolan 8.30. Hur det ska gå till har jag ingen aning, får plocka fram allt som behövs ikväll. Samtidigt som jag vill lägga mig väldigt tidigt eftersom jag är oändligt trött. Hur allt detta ska kombineras vet jag inte riktigt. Tror att jag börjar med glassen…. det viktigaste först.

Kommentera

