Summering av veckan

Nu har jag för första gången på tre år jobbat fem dagar i sträck, 40 arbetstimmar.
Det tillsammans med att jag cyklat 52,2 km, gått 7 km och sprungit 15,7 km gör att jag är lite trött, både i benen och i kroppen.
Att pojkarna har varit borta gör att jag fått mer tid att röra på mig, jag har möjlighet att springa hem från jobbet, har inte bråttom hem.

Idag när jag sprang hem, gjorde jag det i linne och löpartights.
Efter 7 km kom regnet, jag sprang och skrattade högt för det var som om någon drev med mig. Det vräkte verkligen ner, jag har aldrig blivit så blöt i hela mitt liv. Det var ju liksom bara att springa på, trotsa regnet, stirra ner i backen och trampa på.
På några minuter var det decimeterdjupa pölar och vattnet forsade fram längs skogsvägarna.
Det värsta var att det blev så tungt, skorna kändes som de vägde flera kilo. Varje steg plaskade det i skorna.
Men jag sprang precis tio kilometer på en timme.

Idag ska vi åka till Karlstad, hälsa på Caroline på hennes jobb och fika lite. Hälsa på Emanuel på hans jobb och bada lite.

Imorgon kommer pojkarna hem, äntligen men samtidigt är det så lugnt och skönt. Man har så mycket tid för sig själv. Jag har saknat de mindre än jag trodde men om det skulle gå en vecka till skulle det nog inte vara så roligt längre. Jag har ju jobbat så mycket så jag har inte haft tid att sakna de.
Hörde Olles röst i telefonen idag, han är ju så go. Det ska bli skönt på söndag kväll att få krypa ner under täcket och få sova tillsammans hela familjen.
Nu väntar två veckor när hela familjen är lediga tillsammans.
Måste ta vara på dagarna för sen ska pojkarna börja i förskolan.
En ny tid som börjat , för oss alla.

Kommentera

