Besök av mormor

I onsdags kväll så kom pojkarnas mormor hit och hon åkte hem idag vid lunch.
Hon kom först och främst för att följa med och besöka pojkarnas blivande förskola, vi gjorde det igår förmiddag. Ingen av pojkarna ville åka hem, jag försökte förklara för Olle att han måste vänta några veckor, sen ska han och Elias vara där när mamma går i skolan. Då blängde han på mig medan han tog på sig skorna och sa: – Mamma, skola nu!

Innan mormor åkte hem så tog vi en tur i skogen.

image

Vi letade efter och hitta kantareller.

image

image

Olle tyckte det var roligt att lägga sina egna svampar i sin korg.

image

image

Elias satt på ryggen men var noga med att hålla utkik han också.

image

image

Jag älskar att bära pojkarna i min Ergo, Elias  somnade på hemvägen och det är så mysigt att känna hur de lägger kinden mot min rygg och slappnar av mer och mer.
Olle var både trött och lessle idag när jag skulle laga mat, så då ville han såsa tele, mammas lygg.

Vi fick i alla fall ihop lite skrap på botten i korgen.

image

Kommentera

