Middagsbetyg

Idag provade vi något nytt, lagade något vi aldrig gjort förut och med hyfsat resultat. Om det inte var för min käre make så hade resultatet varit gott. Vi lagade baconlindad kycklingfile och blomkålsmos. Det var lite pilligt att laga men tog inte allt för lång tid ändå.

image

image

image

image

image

image

Kycklingen är fylld med en blandning av soltorkade tomater och philadelphiaost. Blomkålen är kokt och mixad tillsammans med creme fraiche. Och det är där min käre make kommer in i bilden som syndabock. När det står 2 dl creme fraiche i receptet så ska man ta 2 dl och inte hela burken på 5 dl. Då ser det nämligen ut som keso.

Det smakar bra men konsistensen och utseendet drar ner betyget en smula. Kycklingen blev riktigt smarrig Det var första gången jag använde färsk blomkål och det gör jag gärna igen. Betyget blir en sexa, det hade blitt en stark sjua om inte Johan sjabblat med moset.

2 responses to “Middagsbetyg

  1. Haha, keso-mos! 🙂 När jag gör blomkålsmos kokar jag alltid blomkålen i grädde. Ca 2dl grädde till ett huvud. Sen är det bara att salta å peppra och mixa direkt i kastrullen!
    Mysig blogg förresten! 🙂

Kommentera

