Glassnostalgi

Jag och Johan vi diskuterar ganska mycket, en av sakerna som vi upptäckt under dessa diskussioner är att vi har samma favoritglass.
1996 kom GB med en nyhet som hette Red Dream, en jordgubbsglass med jordgubbsbitar i och med överdrag av vit choklad med jordgubbssmak och jordgubbsbitar i. Johan är inte ens en glassmänniska och han älskade glassen.
Tyvärr så blev Red Dream inte särskilt långvarig hos GB, redan 1999 var den borta ur sortimentet.
Fortfarande så här många år senare kan jag få ett sug efter den glassen, den påminner om sommar, kompisar, fontänbad efter massiv förlust i Gothia Cup, min lugg och buskiga ögonbryn.

Det enda jag kan stilla min längtan med är denna:

image

image

Det är så nära man kommer den gamla goda tiden, det är milsvid skillnad mellan Red Dream och Magnus Strawberry White. I Magnum så är det jordgubbsglass med jordgubbssås, inga bitar av jordgubbar. Plus att skalet är ren vit choklad, vilket jag inte är särskilt förtjust i.
gb.se finns det alla gamla glasskartor, en härlig nostalgitripp, Vilken är er favorit? Finns det någon som överhuvudtaget minns Red Dream?

3 responses to “Glassnostalgi

  1. åååå bananglassen!!! MUMMA vad jag saknar den! Vi pratade om den senaste igår… Nu måste jag nog blogga om den faktiskt 😉

  2. Tack gode Gud för att Nogger och 88:an lever ännu.

Kommentera

