Fan vad bra det känns!

image

Ni ska veta hur bra det känns att jag målade hela trappan och farstukvisten med Roslagsmahogny igår.
Idag så vräker regnet ned, men det rör mig inte i ryggen. För ser ni hur regndropparna ligger som pärlor utanpå träet?
Att måla med roslagsmahogny är härligt, varje penseldrag jag tar färg jag träet säga: Mmm, sö gött, det tackar jag ödmjukast för!
Roslagsmahogny är en blandning av en tredjedel balsamterpentin, en tredjedel kokt linolja och en tredjedel dalbränd tjära.
Allt finns att köpa på Ovolin som ligger i Örebro, en härlig byggnadsvårdsbutik. Där köpte vi bland annat äggoljetemperan som vi målat med i vardagsrummet. Väl värd ett besök.

Kommentera

