Vem flåsar mest?

image

Jag tog en kvällstur på 6 km tillsammans med Viggo. Hans första löpning sen han gjorde illa tassen, det gick hur fint som helst.

Lät honom springa lös till och från så att han kunde röra sig som han ville och inte var tvingad att springa i mitt tempo. Jag vet inte vem som flåsade mest när vi kom hem, Viggo eller jag?

Nu tycker jag att det är riktigt roligt att springa igen, jag springer inte särskilt snabbt men jag springer, håller kring 6 min per km.

Jag önskar verkligen att mina barn växer upp i ett hem där det är en självklarhet att röra på sig, att motion i alla dess former är en naturlig del av livet. Att pojkarna hittar någon sport eller annat intresse där man använder styrka, uthållighet eller sin kondition.

Man får så mycket på köpet, men mest av allt så mår man bra. Det vill jag göra och det vill jag att mina barn också ska göra.

Kommentera

