Allt på en gång

Vi är i stort sett alltid hemma på kvällarna och idag bara för att vi skulle bort så hände allt på en gång.
Jag sitter hos frisören och direkt när jag kommit hem så skulle jag slänga ihop en våffelsmet och vi skulle åka bort hela familjen på våffel/fårpratarkväll hos våra  fårägarkompisar.
Medan jag blir klippt så ringer Johan och berättar att han har ett problem, de körde hö hemma med släpet och Viggo hoppade av framför släpet i farten.
Han hamnar under släpet och bryter en klo på framtassen och skrapar sönder hela undersidan av hakan.
Det blöder som fan och under tiden så har Johan en rostbiff i ugnen och Olle kissar i byxorna.
Ut med rostbiffen, av med Olles kläder så han får springa naken.
När jag är klar hos frisören så ringer jag till veterinären men de stängde bara för några minuter sen. Springer in på apoteket och handlar grejer så att vi kan fixa ett bandage tills imorgon så att han inte slickar och det kommer in smuts.

Under tiden jag körde hem från stan så har pojkarna hittat en öppen säck med planteringsjord plus en med grillkol. Elias är helt svart i ansiktet och händerna och har jord i hela huvudet.
Det är blod på hela verandan för så fort Viggo rör sig så pulserar det ur såret på  tassen.

In i duschen med Elias, lägga om såret på Viggos tass, vispa ihop en mjölkfri våffelsmet till Elias, plocka ihop skötväskan, pojkarna och hunden plus oss själva i bilen och åka iväg.
Vi kom ungefär 45 minuter sent, det är bra jobbat ändå.

image

Nu är det synd om vår pruttvovve och jag måste ringa till veterinären direkt imorgon bitti så att de får titta på tassen så att allt ser bra ut och så hoppas vi att det växer ut en ny klokapsel.

Frisyren blev bra iaf och tidigare på dagen när jag var hos tandläkaren så hade jag inga hål och ingen tandsten så något bra har hänt iaf.

Kommentera

