En hyllning

imageIdag var det sista dagen som vi tillbringade på Öppna förskolan, vemodigt måste jag säga.
Jag och Olle har varit där sedan i januari 2010. Han är uppväxt med att vara där tillsammans med sina kompisar och Agneta. Vi kommer verkligen att sakna henne och alla fina vänner vi fått under de här åren.

image

Olle har ju alltid varit där, det känns nästan som vårt andra hem, det tycker båda pojkarna också. Men nu är det dags för oss att gå vidare, jag börjar förhoppningsvis i skolan i höst och pojkarna börjar skolas in i början av augusti.image

Jag är helt övertygad om att den tiden vi spenderat på öppna har varit en bra start för barnen, de har fått träffa och leka tillsammans med andra barn fast haft mig vid sin sida hela tiden, de har i sin egen takt få utforska världen.

Jag tror verkligen att det kommer vara till stor hjälp när de ska börja på förskola i höst.
image

Alla kompisar som Olle har har han funnit där, som fina Hampus med sin mamma Madde, som jag verkligen hoppas att vi kommer fortsätta leka med.image

image

Anton och hans mamma Susanne, det är så många som vi inte vill förlora kontakten med.image

Vincent med sin mamma Katja, vi har hängt ihop sen babymassagen. Det bästa med alla de här kompisarna är att de har småsyskon så vi mammor har gått igenom en graviditet tillsammans också. Vet inte hur många semlor jag och Katjsa tryckt i oss under tiden som Elias och Tyra låg i våra magar. image

image

Här är Elias och Tyra förra sommaren, känns otroligt att våra små barn har blivit så stora att de ska börja i förskola. image

Elias har ju aldrig vetat om en tid då vi inte varit på öppna, jag kan verkligen inte komma på något dåligt överhuvudtaget med en öppen förskola. Både för barnen och föräldrarna, fler borde upptäcka den guldgruva som finns till vårt förfogande, i lilla Karlskoga finns det till och med tre olika öppna förskolor.

Alla fina vänner, glöm oss inte. Vi vill för allt i världen fortsätta vara en del av era liv. Men jag vill verkligen tacka för att ni funnits hos oss under de här åren, det har gjort vårat liv så mycket lättare och roligare. image

2 responses to “En hyllning

  1. Kunde knappt läsa det sista pga av alla tårar i ögonen… Verkligen fint skrivet o jag lovar att oss slipper ni inte i framtiden 🙂 Vill verkligen fortsätta att umgås med er o få se era härliga djur! Ville så gärna till öppna idag men hade min älskade stora dotter här o det är så sällan nu för tiden så jag ville få lite mystid med henne innan hon åkte tillbaka till Åtorp nu på em. Vi ses på måndag // KRAM

  2. Öppna Förskolan är verkligen toppen bra. Agneta som välkommnar oss alla med en stor öppen famn, hon är verkligen toppen.

    Vi kommer ju kunna gå ibland ändå och hälsa på.
    Vi ses på måndag =)

Kommentera

