Röjning

Så här snygg är man när man gått runt med en röjsåg i en sele i flera timmar. Hela kroppen vibrerade en bra stund efteråt och axeln är öm dagen efter men bra blev det.

image

image

Jag trollade fram mina sedan länge gömda hallonbuskar som äntligen börjat sprida sig så att jag kanske kan få ihop en deciliter hallon snart. En liten rödavinbärsbuske fann jag också.

image

image

Jag försöker ta död på allt som växer där jag vill ha mitt land. Det är en så sjukt tjock matta av rötter och gräs så det går knappt att gräva bort det, ännu mindre gräva bort med en trasig axel.
Så jag har lagt dit stora plåtar, gammal takplåt från lekstugan, när växtligheten inte får ljus och tillräckligt med syre så dör den ju. Skitbra! Jag tror att det är redo att blandas om med lite köpt planteringsjord och hönsskit så kan jag börja odla.
Pojkarna ska bara växa upp först så att jag har tid och ingen förstör allting innan det är klart.

Kommentera

