Ibland lönar sig det inte

image

Jag försöker vara en uppmuntrande förälder, försöker att inte begränsa mina barn när de vill göra saker som inte är farliga.

När Elias vill måla med pensel och målarfärg så vill jag inte vara som de andra mammorna (det betyder inte att jag är bättre) och säga -Nej, du är för liten!

Så jag låter pojken måla och han tycker att det är roligt. När han har målat färdigt så tvättas det av och sen kan jag konstatera att jag fått en blå färgfläck på mina gula sommarjeans.

Nu är de tvättade med Yes på fläcken och här är resultatet.

image

Visst, det är en liten fläck men den sitter på låret så den syns ju bra. Mina bästa sommarjeans. Är det värt det?

Fan, ungen får måla i höst när han börjar på ”dagis”. Så slipper jag ta hand om skiten. Då kan jag hämta mina barn efter åtta timmar och sätta de framför tvn och sen göra något annat, då gör jag iaf det i byxor utan blå målarfärg på.

Bittert, jag vet. Nu vill jag veta hur jag ska få bort färgen.

One response to “Ibland lönar sig det inte

  1. Pröva galltvål det brukar bita på det mesta tom gräsfläckar. Finns och köpa på duka och andra butiker. Läs här: http://www.galltval.se/ där står även närmaste återförsäljare

Kommentera

