Lugn och ro

Nu är jag alldeles ensam hemma. Har jobbat hela dagen och tog bussen hem, det var riktigt rofyllt att gå hem från busshållplatsen idag. Ingen barnvagn eller någon unge på ryggen, inte ens en hund i koppel.

Johan har skjutsat pojkarna till Dala-Järna, farmor och farfar lämnar tillbaka de på söndag. Vi ska vara barnlediga och ikväll tillbringar Johan tiden att köra hem hit och imorgon så ska jag ut med Madde i Kristinehamn. Riktig myshelg på tumanhand.

Jag behöver den här helgen, jag behöver sova hela natten och andas djupa andetag i lugn och ro. Jag behöver få äta några måltider medan maten är varm, få sitta ner tills maten är uppäten utan flera avbrott.

Jag behöver få vara mig själv, vara Sofie.

 

Kommentera

