Förskoleplats

Nu sitter jag och fyller i pappren angående pojkarnas förskoleplats, vi fick plats på Rödluvan, vårt förstahandsval. Det gör mig glad men samtidigt känns det vemodigt. Ska någon annan ta hand om mina barn, lilla Elias, underbara, busiga lilla Elias? Hur ska det gå? Hur ska det gå för känsliga plutten Olle? Tänk om han blir lessle, vem ska trösta då?

Det är inte lätt för mig att fylla i allting heller, jag har ju inga arbetstider eftersom jag ska plugga och eftersom jag inte ens vet om jag kommer in så har jag ju knappast något schema inför hösten. Inte heller har jag någon aning om hur min inkomst kommer att se ut, vet inte hur mycket jag kommer få från CSN eller hur mycket jag kommer orka/vilja jobba vid sidan av skolan.

Måste ringa på måndag för att kolla hur jag ska fylla i när allting är så osäkert.

Men det är skönt att det är klart iaf, att vi vet vart de ska gå och att de börjar den 6 augusti.

Tiden kommer rinna iväg, nu måste jag ta vara på sommaren. Krama ur musten ur varenda dag jag får tillsammans med pojkarna. Det låter nästan som att jag ska lämna bort de men de är nästan så det känns. Det blir en ny tid i våra liv, jag har varit hemma i 3 år. I stort sett varje dag har jag tagit hand om pojkarna, vi är ett team även om jag som teamledare börjar svaja nu på slutet så är det vi tre, alla tre som Olle säger. Olla, Elia och mamma!

 

One response to “Förskoleplats

  1. Jag kände precis som du gör Sofie. Jag hade världens ångest över att lämna dom. Med facit i hand så ångrar jag inte ett ögonblick. Det är nyttigt för dom och för en själv att vara utan varann några timmar. Dom blir självständiga och starkare och jag behöver få andas ut och sakna dom lite. Jag blir en bättre mamma av det.
    Lycka till och kram!!

Kommentera

