Utedag med öppna förskolan

I måndags så bjöd jag in alla barn och föräldrar som brukar vara på öppna förskolan till vår gård.
Hälsa på lammen, titta på hönsen, leka lite, grilla korv vid eldstaden och rida lite.
Snälla Monika som bor granne med oss har en ridskola, Stor & Liten. Vi lånade Corinna och Bettina av henne och barnen tyckte det var jätteroligt.
Det blev 35 personer som trotsade stormvindarna och kom.
Fullt med bilar på gården.

image

Och fullt med folk på gården.

image

Det blev ingen eldstadsgrillning, jag ville inte chansa och bränna ned hela skogen i stormen så vi gömde oss bakom huset där det var lä och grillade korvarna på grillen istället.

image

Men hästarna var det mest intressanta.

image

Olle fick sin första riktiga ridtur, han skrattade nästan hela tiden.

image

image

Jag har inga bilder från när barnen hälsade på lammen för jag hade fullt fokus på annat än att ta kort.
Lite tråkigt men jag har sett flera bilder på facebook.
Det var en riktigt mysig dag och vi gör gärna om det och hoppas på bättre väder.

Kommentera

