Helgens göromål

image

Den här helgen så har mormor och morfar varit här, det har gett oss extra tid. Eller extra mycket fri tid. Vi har haft en lång lista på saker som måste göras och nu har vi äntligen kortat ner den ordentligt.

  • Klippt Helge som bilden visar, klippt hans klövar.
  • Städat hönshuset.
  • Nackat en höna som var dålig.
  • Sågat lite ved och täljt grillpinnar inför måndagens utedag med öppna förskolan.
  • Bakat bullar.
  • Gått till ridskolan för instruktioner inför ponnylåning.
  • Gjort klart en hage till fåren.
  • Rymningssäkrat en hage till fåren.
  • Handlat.
  •  Jag åkte till stan och sprang två varv i Nobelspåret med min gamla jobbarkompis Alexzandra. Vi hade så mycket att prata om så vi var tvungna att gå två varv också.

Det är så skönt att se pojkarna med mormor och morfar, jag är helt och hållet avslappnad. Litar fullt ut på att de tar hand om mina barn.
image
Viggo och mormor är bästa kompisar.

Min pappa fick igång bergvärmepumpen också, så efter springturen kunde jag duscha, HEMMA!
image

Pappa hjälpte oss också jättemycket med stängslet till hagarna, någonstans längs vägen tappade han sina glasögon, bågen sprack och ena glaset försvann. Tills idag, när jag fixade det sista pillret i hagen så hittade jag det. Ibland har man tur, vem vet, kanske det går att laga?!

image

Kommentera

