Gottegris

Jag har alltid, så länge jag kan minnas alltid varit en gottegris.
Det gäller allt från godis, glass, chips, fikabröd till läsk och annat onyttigt.
Jag har aldrig varit förtjust i mat utan kan gärna skippa en måltid för att äta något gott istället.
Det är flera orsaker i kombination som gör att jag inte är tjock.
Ett: Jag rör på mig, lever överlag ett aktivt liv men är minst fem dagar i veckan ute och går minst en timme. Springer gärna en tre gånger i veckan och om min axel håller skulle jag gärna styrketräna.
Två: Jag äter lördagsgodis. Under flera år så har jag bara ätit godis och annat gott på lördagar. Om det passar mig bättre så funkar det en fredag eller söndag också. Känns ännu bättre nu när Olle är så stor att han gärna vill ha lite godis.
Tre: Johan äter väldigt sällan onyttiga saker. Om han frågar om vi ska fika så ser jag bullar och kakor framför mig, han ser en ostmacka och en kopp kaffe.

Det passar mig riktigt dåligt att jobba på  Statoilen, det är frestelser överallt.

image

Vi bakar själva, tänk så gott med en nygräddad toscasnäcka eller wienerbröd. Det luktar gudomligt i butiken när man tar ut det nybakta ur ugnen.

image

Vi har nyligen börjat sälja delicatogrejer. Suck.

image

En lugn onsdagskväll när det är långt mellan kunderna så vill fingrarna ner och plocka någon eller några bitar lösgodis.

image

image

image

Överallt dessa frestelser.

image

Det är tur att jag inte är förtjust i korv och att jag vägrar äta äckliga saker som räksallad annars så hade frestelserna varit ännu fler.
Tur att jag bara jobbar en dag i veckan och att jag har en gnutta disciplin i kroppen.

I morse fick jag till och med till en springtur, eftersom jag varit sjuk i flera veckor och inte sprungit sen den 17 april så mjukstartade jag. Blev Kråklund runt som är 3,3 km.
Har fått nummerlappen till Vårruset som går av stapeln i Karlstad den 10 maj. Jag kunde ju ha fått en bättre uppladdning måste jag erkänna, blir knappast någon rekordtid på de 5 km iaf.
Tråkigt men jag har Jordgubbslunken att träna för, en mil i slutet på juni. Jag har aldrig sprungit en mil förut så nu är det bäst att jag håller mig frisk.

One response to “Gottegris

  1. Tänk dig mig som står minst 14nätter i månaden, fett uttråkad och glyser på de där jäkla dammsugarna och vill slicka i mig den där browniesmeten varje morgon haha! Men jag håller med, vem vill äta mat när man kan få godis?:P tur att man inte är en sucker för skräpmat oxå!:)) skulle se det som positivt att killen inte äter godis. Faktiskt. Alla mina killar har varit lösgodisfantaster precis som jag! Kan du inte anmäla dig till stadsloppet här i Karlstad med mig lör 16juni?:)

Kommentera

