Långhelg

I söndags så kom Johans föräldrar hit vilket resulterade i sovmorgon.
I morse så vaknade jag strax efter nio men sen låg jag kvar i sängen i minst en halvtimme och läste min bok. Ensam, i sängen med min bok utan att någon störde.
Det är lyx.
Helgen har bjudit på underbart väder, vi har fått lite färg allihopa.
Bjuder på lite bilder.

image

Förmiddagsfika i solen.

image

Frukost på verandan.

image

Korvgrillning efter att brasan slocknat.
I år hade vi den minsta brasan sen vi flyttade hit, det finns fortfarande sjukt stora mängder sly och träd som behöver tas ner men vi har helt enkelt inte haft tid i år.

image

image

Jag hade glömt bort hur gott det är med grillade hamburgare, hittade Icas egna med 98% kött.

image

Jag plockade lite sten.

image

Fyllde igen ett dike så att inte fåren kan rymma.

image

Hade världens bästa hjälpredor.

image

Hittade Olle i ett träd och nej han klättrade inte upp själv, det finns vissa fördelar med att ha en riktigt lång farfar.

image

Elias skulle också upp såklart!

image

Dags att ta fram gräsklipparen.

image

Lite kvällsmat innan läggdags.

Nu sover båda pojkarna, Johans jobbarkompis har varit här på fika.
Nu ska jag duscha, först måste jag bara packa väskan och ta bilen in till Johans jobb.
Varmvattenberedaren i bergvärmepumpen har nämligen gått sönder så den är avstängd.
Så nu har vi ingen värme eller varmvatten.
Förmodligen fram till på måndag nästa vecka. Om allt går bra.
När min bil gick sönder så sa Johan att vi förmodligen kunde vänta oss något annat också för en olycka kommer sällan ensam.
Jag försöker tänka positivt och tack vare att jag funnit min gamla vän Josefin som öppnat mina ögon för ändrade tankesätt så är jag varken arg, ledsen eller sur.
Vi har ingen bil, ingen värme och inget varmvatten.
Men jag kan inte göra något åt saken så därför slösar jag bara energi om jag tänker på hur pissigt allting blivit. Nu är det såhär och det är bättre att jag tänker på något annat istället. Som att vi är friska och älskar varandra.
Det gör mig glad plus att Josefin kanske kommer och hälsar på. Då blir jag ännu gladare.

Kommentera

