Öppna förskolan & regn

I morse fick vi skjuts av vännen Katja in till stan, vi är äntligen så pass friska att vi kunde tillbringa dagen på öppna förskolan.
Nu var du lite tråkigt för fina Agneta som jobbar där var borta idag, det gjorde Olle lite ledsen men flera andra kompisar var där.

image

Lejonet var också där.

image

Och en miniknutte kom och hälsade på.

image

Olle satt och myste och läste bok för sig själv.

image

Hampus var där.

image

Och Vincent.

image

Vi byggde koja.

image

Och åkte rutschkana.

image

Och ritade.

När det var dags att åka buss hem så regnade det naturligtvis, som tur är så köpte jag en skaljacka från Polarn och Pyret av en mamma som Olle ska ha. Ett fynd, vattentät med luva så det funkade ändå.

image

Upp med Olle på ryggen och traska två kilometer hem i regnet.

image

Det tog kanske fyra minuter sen somnade han gott på min rygg.

image

Så när vi kom hem så la jag ner honom på soffan och där ligger han än.

Jag ska snart väcka honom för klockan är alldeles för mycket för att han ska sova länge.
Men jag och Elias är själva uppe och leker på deras rum och det händer nästan aldrig.

image

Vi har det mysigt så jag låter nog storebror sova vidare. Egentid med  mamma. Inte fy  skam.

image

Lämna en kommentar