Hm, hårresande beslut måste fattas.

Imorgon 12.45  så har jag en klipptid bokad. Så nu måste jag bestämma mig, fortsätta bara klippa litegrann, fortsätta att vara tråkig, ointetsägande och menlös, kanske tom som förr i tiden?

image

Eller försöka hitta tillbaka till Sofie, tjejen med en egen personlighet, ett liv och en frisyr?

image

2004 så klippte jag av mig mitt långa hår och för första gången i mitt liv så hade jag en frisyr. Jag stormtrivdes. Det kändes som att jag äntligen såg ut som jag kände mig. Och inte som gulliga Alexzandra en gång i tiden sa, att jag ser ut som en hästtjej och en tjej som läser mycket. Vilken pangbrud det låter som!
Men att ha en frisyr innebär att man behöver gå regelbundet till frisören och när man har lugg så innebär det att man måste både föna och platta håret.
När jag blev gravid med Olle så orkade jag inte  hålla på så då lät jag luggen växa ut, sen dess har jag klippt mig i snitt två gånger om året.
Ta så mycket som behövs men så lite som möjligt, jag måste kunna sätta upp håret, det har varit orden till frisören.
Lathet i kombination men att jag aldrig blivit helt nöjd sen Sara Evertson slutade som frisör har gjort att jag slutat att bry mig.
Men nu är det dags, imorgon smäller det.
Så hur ska jag ha det? Fortsätta safea/tråka eller piffa till mig lite och tvinga mig själv att stå några minuter framför spegeln på morgonen?
Ole, dole, doff…

3 responses to “Hm, hårresande beslut måste fattas.

  1. Frisyr för fan! Du är ung och fräsch, se till att visa vem du är!

  2. Frisyr, helt klart!!

  3. Hahaha! Hästtjej. det var så du såg ut MEN ack så jag misstog mig. Du är cracyFun Sofie. Och mycket finare efter ”klippet”. Ser lite mer frisyr ut än när man har så där fasligt långt. Det bara hänger helt volymlöst, likadant med mitt när det var som längst.

Kommentera

