Härlig tisdag!

Idag har vi haft en bra dag, vi har haft besök, fått saker gjorda, bakat och inte känt oss ensamma.
I förmiddags medan vi väntade på besöket så slängde vi ihop chokladmuffins.

image

image

image

Sen kom Olles kompis Hampup som han tydligen kallas, hans lillebror Noel och deras fina mamma Madde.
Vi fikade.

image

Hälsade på lammen.

image

Noel övade på att gå utomhus med skor på sig.

image

Viggo lekte med sin nya kompis Blixtra.

image

Sen när besöket åkt och pojkarna somnat så passade jag på att måla dörren en gång till.

image

Sen har resten av dagen gått åt att hindra Elias från att ta en köksstol och flytta fram den till bänken och bita i bananerna. Jag tröttnade efter en liten stund eftersom han är magiskt envis min pojke.

image

Så jag lade ner stolarna på golvet men han är stark och långt ifrån dum min blott ettårige son så han funderade helt enkelt ut hur man vänder och vrider och lyfter stolen så att man kan köra fram den till bänken igen och kasta sig över fruktfatet.
Gah! Honom har jag fått för mina synders skull. Och det tackar jag gudarna för.

One response to “Härlig tisdag!

  1. Vi hann inte ut till stora vägen förrän pojkarna sov. Trötta efter en fm hos er med goda muffins, mycket lek för både Blixtra o pojkarna, trevligt sällskap ( du har en sån positiv energi runt dig ) o jag gillar skarpt att vi tänker o ser på en hel del saker på samma sätt, vad gäller bl.a. djursyn o barn! Önskar så att vi hade en gård så att vi kunde få plats med lite mer djur än dom 9 vi har just nu! Men, men allting har väl en mening. Jag slår ett hårt slag för den frisyren du visade mig på korten förut för den passade dig verkligen jättebra! Tack än en gång för en trevlig dag hos dig o era underbara djur o pojkar. Vi kommer gärna o hälsar på snart igen // kram

Kommentera

