Tack Madde!

image

Madde J. var förbi här innan hon åkte till jobbet, inte nog med att hon tar mitt pass imorgon hon lämnade dessutom en stor säck med kläder.
De som kände mig förr i tiden skulle nog ha svårt att tro mig när jag säger att vi köper det mest begagnat. Möbler, saker, leksaker och kläder till barnen.
Billigt, miljövänligt och roligt!
Och så har vi ju underbart snälla människor i vår närhet som ger oss leksaker och kläder som de inte använder längre.
Nu låter det som att vi är ena riktiga fattiglappar men det stämmer ju inte riktigt. Men om man kan spara pengar så varför inte?
För några veckor sen fick jag en säck med kläder av en bekant, Marie. Supersnällt!
Och idag så fyllde vi på garderoben tack vare Madde.
Ett par överdragsbyxor, 5 st pyjamas, 3 st tröjor, 4 par mjukisbyxor, 3 kortärmade t-shirts, 12 långärmade, 6 par jeans, 3 andra par byxor och ytterligare 8 t-shirts som passar Olle. De andra kläderna är eller blir snart lagom år Elias.
Tack vare barnloppisen i kyrkan där jag fyndade till Olle, Marie och nu Madde så behöver vi inte köpa kläder till pojkarna förrän i höst.
Tänk, då kan vi lägga pengarna på något annat roligt, som en ny motor kanske!

Kommentera

