Krasslighet

image

Den enda fördelen som finns med sjuka barn är att de somnar tidigt på kvällarna.
Nu är klockan 19.20 och båda två sover i sina sängar. Likadant var det igår kväll.
Det var tänkt att vi skulle få besök idag av Madde, Hampus och Noel och deras hund Blixtra. Då hade alla lekt och varit glada.
Nu är vi inne på andra dagen inomhus och jag fattar inte hur fan folk gör som inte är ute med sina barn varje dag.
För att citera en viss prins, Elias är verkligen ”all over the place”. Han är bara drygt ett år men han måste få vara ute på gården för att må bra.
De är småfebriga, hostiga och snoriga. Olle har myst hela dagen i sin onepiece och tittat på film, ritat och lagt pussel.
Elias däremot han är i alla skåp och hyllor, klättrar upp i soffan, vidare upp på elementet och står och slår på fönsterlampan.
Han är just nu i en sån period att han inte klarar av att vara stilla och hålla på med något en längre stund. Han bara grejar lite och sen drar vidare till nästa.
Han vill vara i famnen i en sekund och sen vill han ner men så fort han kommer ner så blir han gnällig och vill upp igen. Så har vi hållt på i två dagar.
Olle äter knappt nånting medan Elias är lika stor i maten som vanligt, på bilden så har han tiggt till sig lite av min frukostsmoothie.
Gud, vad jag längtar tills vi kan vara ute på gården, gunga, leka i sandlådan, ta hand om djuren, gå och titta på traktorer, leka med Viggo och klappa lammen.
Nu fick jag nöja mig med en och en halv timmes promenad efter lunchen när pojkarna skulle sova.
Johan ska åka tillbaka till jobbet nu så jag och Viggo får tillbringa kvällen på soffan i väntan på Greys Anatomy och sen vidare till sängen.
Både jag och Johan känner oss risiga så lagom tills pojkarna är pigga och fulla av energi så är vi big däckade.

Kommentera

