Allasvordommarsomfinnspåengång!

Idag så kraschade min bil, den har alltid gått som på räls. Men idag så gav den upp och vill inte vara med längre.
Johan säger att det är kamremmen och eventuellt så är hela motorn kass, då måste vi fundera på om bilen är värd en ny motor eller om vi ska köpa en annan.
Det här betyder alltså att pojkarna inte kan ta sig någonstans, Johans bil är registrerad som lätt lastbil så ingen får åka i baksätet på den.
Jag har alltså ingen aning om när vi kan tas oss någonstans igen, jag som är beroende av andra människors sällskap, öppna förskolan är vårt andra hem. Vi kan ju för fan i helvete inte ens åka och handla.
Jag hade planerat att åka till badhuset med pojkarna på fredag, det sket sig.
Jag hade planerat att åka till Uppsala på lördag och träffa en kompis, det kanske skiter sig.
Det enda jag vet är att jag på något sätt måste ta mig till Uppsala på måndag klockan 11.00 eftersom jag har en läkartid då, pojkarna får på något vis stanna hemma men Johan måste åka till Göteborg och jobba så han kan inte ta hand om de.
Jag skulle torka tårarna och ta ett glas vin och titta på GCB på tv men eftersom det inte är meningen att något går min väg så är det något krångel med digitalboxen så jag har ljud men ingen bild.
Det går bra nu.

Det enda positiva med hela skiten är att bilen valde ett bra ställe att gå sönder på.
Utanför vårt hus.

image

Kommentera

