Mormor

image

Idag är det ett år sen min mormor drog sitt sista andetag.
Imorgon är det hennes födelsedag.
Jag tänker på henne nästan varje dag och jag tror att jag fortfarande inte helt och hållet förstått att hon faktiskt inte finns längre.
Det är så konstigt, det är så mycket jag vill berätta och så mycket jag vill fråga henne om.
Jag vill visa henne mina fina söner, våra får, jag vill kunna ringa och fråga hur tusan jag ska göra med havrekexen. Jag vill att hon ska lära mig hur man väver, kardar ull och spinner garn.
Istället sitter jag här med en isärplockad vävstol och spinnrock och en enorm saknad av den enda äldre släktingen som stod mig nära.
Hon var speciell men hon var min alldeles speciella mormor och hon fattas mig.

One response to “Mormor

  1. Känner som dig att man förstår inte helt att hon inte finns längre och att man vill fråga en massa saker som man tänkt att fråga men att man skjuter upp det.
    Min mormor gick också bort förra året (22 mars) och skulle också ha fyllt år imorgon så våra mormor fyllde på samma dag. Min mormor skulle ha blivit 88 år imorgon.

Kommentera

