Nyklippt ängel

image

Jag har kämpat emot Johan i frågan om Elias behövde klippas eller inte, jag ville inte klippa av hans ljusa lockar.
Men nu kunde jag inte hålla mig längre, det var opraktiskt och inte ens fint längre. Det trasslade ihop sig och han kladdar med maten varje gång vi äter.
Så igår tog jag fram saxen och tog mod till mig. Direkt efteråt ångrade jag mig väldigt mycket, hans ljuva änglalockar var borta.
Men ju längre kvällen gick desto mer nöjd blev jag med resultatet.
Det är inte det lättaste att klippa en busig ettåring.
När Johan kom hem så sa han att han tyckte att det blev bra, Elias ansikte kom fram mer, hans näsa blev jättesöt.
Nu klippte jag honom inte kort utan bara kortade ner det litegrann.
Jag vill fortfarande kunna dra fingrarna genom hans ljusa hår.
Även utan lockarna  är han min lilla ängel.

image

Kommentera

