Fina dagar med fina människor

Jag som brukar känna mig ensam har verkligen inget att klaga på den här veckan.
I måndags var vi på öppna förskolan där vi är varenda måndag, både jag och pojkarna trivs som fisken i vattnet.
Igår åkte jag med min ena kompis Madde och hennes son Hampus till Örebro, vi spenderade några timmar på Lek- och buslandet.
Det var första gången som Olle och Elias vart på ett sånt ställe. De är riktiga bondpojkar, har aldrig badat i ett bollhav eller hoppat på en studsmatta. Däremot vet Olle hur man kör fyrhjuling och kan ge både hönsen, katterna och fåren mat utan min hjälp. Vet att de äter hö och havre, ja inte katterna förstås.
De älskade stället, Olle var totalt orädd och väntade inte ens mig utan slängde sig ut för rutschkanan utan att tveka. Både han och Elias är fuktiga på att klättra så det stället passade utmärkt.
Jag känner att det passade min onda axel mindre bra men vi får, åka tillbaka tillsammans med Johan någon gång.
Madde var riktigt snäll och bar Elias så att jag slapp och lekte med honom så att jag kunde åka andra grejer med Olle. Ingen av pojkarna känner henne bra men Elias var dyngnöjd i hennes sällskap, för att använda hennes uttryck.
Det känns skönt att veta att de trivs med henne. Hampus fyller fyra år i sommar och är en riktig pratkvarn, Olle känner sig inte riktigt på samma nivå som Hampus eftersom han inte har så rikt språk än, det blir väldigt stor skillnad. Men roligt hade vi.

Idag har vi haft en underbar dag hemma hos en annan Madde och hennes son Hampus. Roligt men en aning förvirrande. Hennes Hampus är ett halvår äldre än Olle och en riktigt energisk, fin kille. Det bor också på landet och jag märker att Olle tycker det är skönt med en kompis som också har massa djur och leker i leran utan att bry sig.
Hampus har en lillebror som heter Noel och som fyller ett år nu i vår.
Jag gillar verkligen Madde, hon är lite äldre än mig men jag har oftast inte så mycket gemensamt med tjejiga tjejer i min egen ålder.
Jag tycker också att det är skönt, med en kompis som har massa djur och som leker i leran utan att bry sig.

Idag på eftermiddagen så kom Johans lillebror Emanuel och hans flickvän Caroline hit. De bor och pluggat i Karlstad så de är de närmaste familjen vi har.
Pojkarna älskar Emanuel och Caroline. Vi med. Mysigare människor får man leta efter.
Det var så fint väder så vi bestämde oss för att premiärgrilla!
Det blev ytterfile, klyftpotatis och min alldeles supergoda kantarellsås.
Sen lite fika på det.

Imorgon så åker vi till Degerfors på förmiddagen för att hämta morbror Adde, på fredag kommer Mathilda. Adde är min två år äldre bror, han och Mathilda väntar sitt första barn som  väntas u slutet på  augusti.

Så vi kommer inte att känna oss ensamma  den här veckan iaf.

Fina dagar med fina

image

människor.

One response to “Fina dagar med fina människor

  1. Tack själv för en trevlig dag, med lek, lera o långpromenad! Det gör jag gärna igen 🙂 Gillar oxå att jag träffat nå’n som har djur o bor på landet!

Kommentera

