Plaskblöt

image

Säger inte reklamen att smutsiga barn är glada barn?
Jag ställde mig själv frågan, behöver Elias regnbyxor över overallen innan vi gick ut, påminn mig att svaret på den frågan alltid är ja!

Vi börjar tröttna rejält allihopa på att Johan är borta, idag på eftermiddagen var det gnälligare än nånsin förr, Johan ringde från Burma men hörde knappt vad jag sa för pojkarna grät, hela tiden. Länge! till slut orkade jag inte längre så jag satte mig ner på golvet och grät jag också.
Olle har ju naturligtvis sett mig gråta förut men nu blev han helt ställd. Jag förklarade för honom att jag inte orkar med att båda två bara gråter, jag orkar faktiskt inte. Jag blir så ledsen. Då gav han mig en kram och slutade gråta och ville diska istället. Det är så skönt när han blir större och faktiskt förstår.

Förhoppningsvis så lämnar Johan Burma imorgon, påbörjar resan hemåt. Om allt går vägen så borde han vara hemma hos oss på onsdag eftermiddag. Observera att jag inte med ett ord har tagit ut segern i förskott, jag tror inte att han kommer förrän han kör in på gården.

image

Ända sen i fredags kväll så har jag haft ont i halsen, det gör riktigt ont när jag sväljer och det är nästan stört omöjligt att hosta. Fast det konstigaste är att det bara gör ont på kvällarna och nätterna. Idag är första dagen som jag haft lite ont på dagen. Men på kvällarna så känns det som om halflussen flyttat in. De första kvällarna bara på höger sida i halsen och så är jag alldeles ön på utsidan av halsen också. Men idag har det bytt sida, omväxling förnöjer heter det inte
så?

image

Galet nöjd med min Ergo. Hur länge orkar man annars bära runt på en oerhört känslig tvååring?
Speciellt med en trasig högeraxel och en vänsterarm med karpaltunnelsyndrom.

Kommentera

