Farmordag

image

I förmiddags så drog farfar vidare på andra äventyr men farmor stannar kvar hos oss till imorgon.
Vi har haft en skön förmiddag ute.

image

Lekt med Viggo.

image

Åkt skrinda, riktigt skönt att snön försvann snabbt. Det är blött överallt men har man bra kläder spelar det ingen som helst roll.

image

Svårt att låta bli att suga åt sig av solens strålar. Så skönt.

image

Bosse håller helt och hållet med mig på den punkten.

image

Jag och Elias tog en promenad, stora killen vill inte sitta i vagnen hela tiden längre utan ska gå själv och hålla i kopplet.

image

Viggos koppel alltså.

Jag hann med en sväng in till stan när pojkarna sov, tog en loppis sväng. Hittade lite leksaker och böcker åt pojkarna, två byxor åt Olle och en bok åt mig själv. Och  ett par galonvantar åt Elias, ett måste i plasket.
Jag fick inviga min nya jacka, fyndad för 1 krona på Tradera. Gillart!

image

Ikväll blir det Melodifestival och ostbågar.
Har faktiskt köpt garn så jag ska äntligen börja sticka igen, var några år sen jag sist höll på. Är en periodare, men nu är det dags igen. Får vi se hur länge det håller i sig den här gången.

Kommentera

