A men lägg av nu va?!

image

I tisdags så hade vi det riktigt skönt ute på eftermiddagen, plockade lite ris, klippte någon buske och körde fyrhjuling.
Jag tänkte att det är dags att börja samla till en majbrasa.
Jag och Daniel tog av snökedjorna och krånglade av plogbladet från fyrhjulingen, skönt nu är det slut på vintern tänkte jag.

Så vaknar jag nu på morgonen och drar upp rullgardinen och suckar tungt. Jag som hade förhoppningar in att våren faktiskt var här, eller iaf inom räckhåll. Jag var väl naiv i min längtan efter ljusare och varmare tider.
Bara att montera på plogbladet och ge sig ut i snön.
Lika bra att göra det på en gång, på förmiddagen så ska jag lämna blod och på eftermiddagen så ska vi hälsa på på Rödluvan, en av förskolorna vi ska välja mellan tills pojkarna ska skolas in i höst.
Sen åker Daniel hem till Uppsala.

Ikväll kommer Johans föräldrar hit, jag måste jobba hela dagen imorgon och vi hade ju hoppats att Johan skulle ha varit hemma vid det här laget men det fick ju åt pipan. De får ta hand om pojkarna medan jag gör korv och tar betalt för bensin. Farmor och farfar stannar tills på lördag fm, jag hoppas verkligen att Johan kommer under dagen.

image

Sånt här passar vi på med när Johan är borta, han tycker inte om  att Viggo är i sängen. Det gör vi.

Kommentera

