Underbar vårfredag

I fredags så hade jag och pojkarna en superdag hemma, det var strålande väder och alla var på gott humör.
Vi prövade att cykla med nya vagnen, det var riktigt smidigt men tungt i uppförsbackarna.

image

Hjälmen på, såklart!

image

Vi bara lekte och tog hand om djuren, hönsen var ute och vi åt mellanmål ute på verandatrappan.

image

image

image

Än så länge är det riktigt kladdigt men vad gör det?

image

image

image

Olle är så rolig att ha med, han vill plälpa till med allt! Han tycker verkligen om att ta hand om djuren, jag hoppas att han fortsätter att känna så.

image

Jag har köpt två reflexvästar, det var hur bra som helst. Nu ser jag Olle på riktigt långt håll, gården är ju så stor att det är lätt att tro att han försvunnit, han leker ofta en bit bort från mig. Jag vill kunna vara avslappnad och trygg i att han stannar på gården. Förra sommaren och hösten var han en riktig rymmare men nu har han kommit på bättre tankar.
Han och Viggo har börja leka om riktigt nu och det är så skönt att se hur fina vänner de är. Jag tycker att det är bra för barn att växa upp tillsammans med djur, de får en ansvarskänsla och förståelse för att djuren också har känslor.

One response to “Underbar vårfredag

  1. Vilka härliga bilder på er! Pojkarna ser så nöjda o glada ut!

Kommentera

