Gräsänka

Johan åkte igår, han är på väg till Burma. Flög igår från Arlanda till Köpenhamn, skulle flyga vidare till Bangkok igår kväll men flyget blev försenat så han åkte vidare imorse.
Han ska stanna över dagen i Bangkok, för att sedan ta sig vidare till Rangoon i Burma.

Jag tycker sällan om att Johan är borta men den här gången är det värre än vanligt.
Burma av alla jävliga ställen, ett av världens fattigaste och minst utvecklade länder. Det styrs av en militärregim och hamnar längst ner på listan över pressfrihetsindex.
Han vet inte när han kommer åka från Bangkok till Rangoon, vet inte när han kommer eller vart han ska bo.
För honom är det inget problem men jag mår dåligt. Jag är en människa med stort kontrollbehov och har väldigt svårt när jag inte vet hur allt är eller kommer att bli.

Vi vet inget om Burma, är landet så utvecklat att man har ett fungerande mobilnät? Finns det internet? Efter att Johan lämnat Bangkok har jag ingen singh om när vi kommer höras nästa gång.

Min lillebror kommer hit imorgon för att göra mig sällskap, vilket jag är väldigt glad för. Jag är inte gjord för att vara ensam.

Jag känner mig vilsen utan Johan, han är så stor del av mitt liv att jag inte vet hur jag ska vara utan honom. Han har varit min bästa vän och trygghet i livet i tolv år.
Jag vill ha honom här hemma, hos sin familj. Där han hör hemma.

One response to “Gräsänka

  1. Allt går fint gumman. Så länge ni mår bra går allt fint. Flyger dit med Thai Airways idag klockan 17.55 Bangkok tid. Flight: TG 305
    Jobbet är på flygplatsen i Rangoon/Yangoon och företaget vi/jag jobbar åt har ”full access” till hela flygplatsen.

Kommentera

