Premiärtur med nya vagnen

Igår så köpte jag ju en cykel/joggingvagn och idag var det dags för premiärturen. Jag har inte sprungit på säkert ett halvår men idag vart det dags, på med löpartightsen och joggingskorna och ner med pojkarna i vagnen.

image

De brukar aldrig få ha sina nappar om de inte ska sova men jag hade ingen aning om de ville sitta stilla i vagnen, hur de skulle tycka om att jag sprang eller hur långt vi skulle  hinna innan någon protesterade.

Jag brukar orka springa ca 6 km med bra tempo även fast jag inte sprungit på länge men jag var nog naiv idag. Hade inte föreställt att det skulle vara så tungt.
Vet inte vad vagnen väger men bara pojkarna väger ca 24 kg, att springa och skjuta ca 30 kg framför sig är tungt, riktigt tungt.
Det som gjorde det mest jobbigt var att inte kunna röra sig fritt när jag sprang, jag fick aldrig en bra rytm när jag inte kunde röra armarna, när jag var tvungen att hålla i vagnen.

Jag sprang till Reko trailer och tillbaka 3,6 km enligt endomondo.
Känner av min axel litegrann.
Jag fick skäll av min naprapat Kajsa igår, jag måste sluta göra onödiga saker som belastar min axel. Så hon ”förbjöd” att klippa färdigt fåren, hon sa att innan jag gör något så ska jag tänka, Vad skulle Kajsa säga om det här?
Och jag tror att hon skulle tycka det är onödigt att jag springer med vagnen men jag är så innerligt trött på att inte kunna göra saker. Jag ska kolla hur det känns imorgon och kanske pröva igen.

Pojkarna tyckte det var bra iaf, Elias somnade tom, han satt riktigt bra bredvid Olle även fast han somnade.

Såhär slut att man ut efteråt.

image

Mössan fick jag av mamma, den är riktigt bra, tunn men vindtät. Men jag är fullt medveten om att jag ser ut som ett ollon, inget ni behöver påpeka.

Kommentera

