Löpning och twitter

Idag var jag ute och sprang. Trots mörker, halka, hunden ville inte och det spöregnade. Men jag hade stor lust.

Var ut en sväng igår och det gick väldigt bra hade bra tempo. Dock hade jag glömt satt igång GPS:en i mitt träningsprogram så sträckan registrerades inte. Blev så besviken när jag kom hem igen och skulle kontrollera vilken bra tid jag hade fått och hur lång sträckan var, då hade bara tiden registrerats men ingen sträcka kunde visas eftersom GPS:en var avstängd. Vilken tabbe! När man för en gångs skull känner att det gått riktigt bra.

Därför kände jag mig taggad idag att ta revansch och kontrollera hur långt jag sprang. På med springkläder och på med GPS:en och släpa ut hunden. På med halkskydd på skorna för att kunna gå ut till brevlådan, det har blivit väldigt halkigt i östra värmland de senaste dagarna.

Det blev en hyffsad tid idag. 4,54 km på 27 min och 27 sekunder. Ganska nöjd, underlaget var ju inte det bästa.

Länk till träningspasset

Nytt för idag är att man kan numera också följa migTwitter. Häftigt! Vi får väl se hur länge det e kul. Där kan man slänga ur sig vad som helst när som helst. Mycket skit och en del är kul.

Och sist men inte minst måste jag klaga på vädret. Då jag nyss skaffat skidor regnar nu all snö bort. Känns som vår redan nu.

 

One response to “Löpning och twitter

  1. Jag födde inte med snitt, nu har du fått något om bakfoten 😉 Minna kom ut samma väg hon kom in, haha. Men jasså, jag har inte hört om folk som haft problem med läckage efter att de fött, men så kan det säkert vara! Attans då.. Jag chansade också på en mindre storlek..
    Innan jag födde så hade jag en kopp i L, men den kunde jag lätt ha 24 timmar utan att den blev full så nu trots att jag fött barn beställde jag bara en M.. Vi får se hur det går 😛

Kommentera

