I vilken värld lever jag?

Är jag den enda som inte visste att Whitney Houston dött?
Är det så att när en människa har en talang utöver det ”vanliga” och lever i offentlighetens ljus så blir nästan alla trasiga människor. Listan på sorgliga livsöden blir bara längre.
Går det att behålla förståndet i den galna världen vi lever i?

Under de åren jag har jobbat på Statoil har jag alltid bläddrat i skvallertidningar och förfasats, förundrats och fascinerats över deras utseende och liv så.
Sen jag fick barn så lockas jag inte längre att läsa, jag blir mest äcklad. Vilken miljardindustri det är med papparazibilder. Fruktansvärt!
Varje gång vi bläddrar så bidrar vi till att driva de människor vi läser om lite närmare vansinnets rand. Nu är det ju också så att oerhört många av dessa människor bidrar själva genom sitt uppförande till publiciteten, de lever på det. Men långt ifrån alla.

Jag känner mig ofta ensam men jag är nog inte på långa vägar så ensam som många andra.
Jag har min man, våra barn och mitt förstånd kvar. Jag borde vara tacksam.

2 responses to “I vilken värld lever jag?

  1. Mycket tacksam, och mycket stolt! 🙂 ❤

  2. Intressant Spättan!

Kommentera

